Tuesday, May 24, 2011

Charlie 130....

walao, sudah lama aku x berBLOG nie.. lemau jari aku nk taip. anyway, aku nk kongsi sikit pengalaman aku kat integrated training and services nie. yg selama 5bulan gak la kat sini. baru2 nie geng2 pascal turun airport ipoh  nie.. ala geng komando.. aku xkisah la ngn boeing ker,airbus ker.. yg penting tgk abg2 perajurit yg berkhidmat utk negara nie.. tp korg xyah nk pikir aku tipu larr.. co-pilot depa nie yg bawak charlie nie.. awek bhaiii... !!! cun gak la aku tgk kat fb. hahaha =)
  
 
Charlie nie lebih kurang guna 4enjin turboprop... satu APU kot.. (bunyi boleh thn la). gampang gak !!.. semua stok2 muatan angkut army ngn kereta2 utk g berperang,, xkan korg xpenah tgk cter transformers..yg bwk optimus tue.. hahaha..... First sekali yg guna kapa nie before Air Force Malaysia, dh tentu USA guna dulu kan.. ini adalah antara kapal pengangkut yang terbesar jugak la kot.. gua teringin nk kerja or maintain kapal nie bhaii !!  mari kite lihat gambar yg aku upload time dorg landing kat sini.. check this out..



 
hahaha..amacam ? teringin nak naik ? hehe.. kapal nie byk sgt nama. mls aku nk taip,korg google sendri jela.. hahaha.. nie kapal menggunakan enjin brands from company Allison.. Maximum Take off utk kapal nie, agak agak korg bpe ? try ar tapau... haha.. iaitu 320knots bersamaan 592km/h(393mph).. korang hantar bugatti veyron la macha !! haha.. 

yg nie mase die bakar flares..meriah kan....

mcm style die buat turn nie..

yang nie Mexican Air Force punyer !


amacam kagum tak ? hopefully one day impian aku nk masuk or kerja kat kapal nie termakbul la walaupon dh lame kapal nie di INTRODUCE kan kat dunia nie utk berperang. hahahahaha...caya lu la beb..




No comments:

Post a Comment